Дами, як вам упоратися зі страхом водіння

Боїтеся сідати за кермо свого авто? Губитеся на дорозі? А проїжджаючі мимо машини викликають у вас паніку? Тоді, милі дами, ця порада для вас. Сподіваємося, що наші поради допоможуть вам подолати свої страхи і стати більш досвідченою і впевненою, словом, гідною учасницею дорожнього руху, переможницею дороги і відмінним водієм.

Почнемо з того, що на кожен автомобільний страх можна знайти дієву протиотруту:

Страх 1. Дуже боюся їздити на передньому пасажирському сидінні автомобіля.

Це, можна сказати, типовий страх тієї людини, яка в житті звикла усе тримати під своїм контролем. У такому випадку якраз за кермом автомобіля вам буде набагато спокійніше, ніж безпосередньо в кріслі пасажира. Адже ви самі будете контролювати ситуацію на дорозі.

Страх 2. Паніка перед зустрічним транспортом (боюся не роз’їхатися).

Це трапляється від того, що ви ще не маєте достатнього досвіду водіння і не відчуваєте добре розмірів свого авто. Потрібно просто трохи більше досвіду, щоб назавжди забути про це страх, який, до речі, властивий всім, без винятку, починаючим водіям, автомобілістам. На початкових етапах водіння краще трохи пригальмовувати, зменшувати швидкість і брати правіше, якщо по другій стороні дороги назустріч мчить велика вантажівка або фура. Пам’ятайте також про те, що ви не єдина учасниця дорожнього руху, тому роблячи певні маневри, поглядайте в дзеркала, як бічні, так і заднього виду.

Страх 3. Страшенно боюся зробити щось не те, в результаті чого машина може просто вийти з-під мого контролю.

Щоб побороти такий страх, порада одна – вчіть механіку автомобіля. Це може бути трохи нудно, але краще чітко знати, як працює ваше авто, що з ним відбувається під час руху, зміни передачі, гальмування. Чітко розбираючись в що відбуваються механічних процесах, ви просто не зможете зробити «щось не те».

Страх 4. Боюся збити людину або тварину на дорозі, потрапити в ДТП.

Можна записатися на курси так званого контраварійного водіння. Самі керівники та інструктори таких курсів говорять про те, що якщо в автошколах вчать хорошому водінню, то вони навчають саме керуванню автомобілем. Водії зі стажем кажуть, що цей страх можна подолати в собі, якщо здолати перші 5000 кілометрів. З’являється досвід, в результаті, ви можете не тільки контролювати своє авто, але і передбачити ситуацію на дорозі.

Страх 5. Думаю, що решта водіїв просто ненавидять і зневажають мене, спостерігаючи за тим, як я пристроююсь позаду трактора або пропускаю на перехресті всі машини.

Пам’ятайте, що емоції інших автомобілістів – це їх суто особиста справа, ви не повинні про це турбуватися. Головна умова руху – їзда по правилам дорожнього руху. І якщо ви їдете правильно, не порушуючи їх, то маєте повне право їхати так обережно, як підказують вам ваші інстинкти.

Катання в парі.

Перші дні водіння – це присутність професійного інструктора, досвідченого приятеля або рідного чоловіка. Тобто, з вами був той, хто набагато більше вас знає про машину і водіння. У цьому є і свої плюси, і мінуси. Вам, звичайно, розкажуть, як пригальмовувати, додавати швидкість, міняти передачі, вкажуть на типові помилки. Однак ви не зможете повністю сконцентруватися на дорозі. Може дійти до такого, що ви зупинитеся не на застережливий знак «stop», а на крики свого сусіда. Як правило, після водіння в парі часто виробляється звичка робити саме те, що скаже поруч сидячий інструктор або напарник. Пам’ятайте, що потрібно вчитися приймати рішення самостійно. Не зациклюйтеся на обов’язковій присутності когось поруч з вами. Після покладених (за планом автошколи) відїзних годин ви повинні вчитися їздити самостійно. Нехай перші спроби будуть на короткі відстані (від під’їзду і до провулка), але ви зможете відчути, що саме ви несете відповідальність за себе та свій автомобіль, що вам нема на кого розраховувати.

Старт.

Рух по широким і вузеньких вуличках міста здається просто неймовірним. Безумовно, можна просто розгубитися. Але все часто залежить саме від того, як ви до цього поставитеся. Можна уявити, що ви на одній зі станцій метро, де перед вами величезні натовпи людей, які кудись поспішають (хто до виходу, хто до вагона). А ви, чітко знаючи куди йти, цілеспрямовано рухаєтеся до своєї мети: то прискорюючись, то припиняючи крок, уникаючи при цьому зіткнень. Так само і на дорозі – за загальним, на перший погляд, хаосом можна розглянути цілеспрямованість учасників руху. Головне, будьте уважні, не втрачайте пильність, стежите за покажчиками руху, знаками та іншими водіями. Важко, але можливо.

Любіть свою машину.

Багато хто вважає, що перше авто, за кермо якого сідає майбутній водій, повинна бути не новою. Мовляв, все одно не уникнути притирань до узбіччя, міні-аварій. Ось така установочка. І, до речі, зовсім неправильна. Ваша перша машина повинна бути сама коханою. Важливо відчути, що це та сама, за кермом якої ви будете почувати себе комфортно.

Бажано попередньо понажимать, як кажуть, на всі кнопочки, потягнути важелі, з’ясувати як машина в обслуговуванні. Проїдьтеся на ній. А отримавши в розпорядження, відрегулюйте все для зручності водіння.

І ще один момент: «механіка» або «автомат».

Багато панянок схиляються до «автомата». Бажано врахувати одне «але». Коробка-автомат (перемикання передач) дуже ніжна. Її легко зламати і досить проблематично відремонтувати. А ось механічна коробка передач більш надійна, і до неї можна звикнути, буквально, за кілька тижнів. Автоінструктори радять починати навчання на машині саме з механічною коробкою перемикання передач. До того ж, пересісти на «автомат» значно простіше, ніж навпаки.

Знак туфельки.

Простір машини зсередини – це тільки ваша територія. І облаштувати її можна за власним смаком. Завжди пам’ятайте про наявність аптечки в машині. Там обов’язково повинні бути антисептики і болезаспокійливі. І ще момент, досить важливий, – це взуття. Завжди пам’ятайте про те, що водіння автомобіля має бути зручним для вас. Ви повинні дуже добре відчувати педалі газу, зчеплення і гальма, адже від цього залежить не тільки ваша безпека, але й життя.

Бажаємо успіхів, Добрі поради!