Ні для кого не секрет, що в світі ділових людей незвичайно високо цінується серйозне ставлення до свого іміджу і до підтримання сприятливого іміджу своєї фірми. І це не дивно, так як одними з найважливіших основоположних бізнесу вважаються міжособистісні контакти. Успіх адже спілкування безпосередньо залежить від уміння людей подати себе і залишити гарне емоція. Ви можете знати напам’ять усі книги Дейла Карнегі, проте пляма на спідниці або занадто яскрава губна помада зведуть нанівець всі ваші спроби впливати на ділового партнера. Ви можете бути семи п’ядей у чолі і дуже добре розбиратися в предметі своєї справи,
однак чарівні кучері будуть каменем спотикання на вашому шляху вгору по службових сходах. У той час як знання та використання хоча б головних законів бізнес-іміджу та ділового етикету здатні зробити вас в справжню бізнес-леді (естесственно, за наявності у вас знайомою частки ділової хватки).
Отже, що таке імідж? Залишивши осторонь всі важкі соціо-психологічні та філософські концепції і визначення, його можливо розкласти на цілком конкретні компоненти. Ваші одяг, стрижка, макіяж, хода, манери, мова, місце роботи, житлоплоща, автомашина, дача, чоловік, хлопці, побутові тварини (втім, як і відсутність кожен живності у вас будівлі), ваші уподобання, смакові пристрасті, ставлення до спиртного , літературні уподобання (або відсутність таких), любов (або байдужість) до вміння і т.д. – Все це працює на ваш наряд (або ж проти нього). Від одного цього перерахування голова може піти обертом і може виникнути враження, що вам одній зі всіма даними не впоратися. Втім не варто опускати руки і покладати сподівання на іміджмейкера (втім, якщо дозволяють фінансові можливості, то чому б і ні?). Хоча здається мені, що клієнти іміджмейкера в більшості своїй представники сильної статі (ось кому дійсно по природі своєї доводиться складно!). А ви – дама, значить вам притаманне Природне чуття (інтуїція, шосте відчуття) як потрібно виглядати і вести себе. У цьому у вас величезну перевагу перед представниками сильної статі.
Одним з цеглинок будівлі іміджу вважається жіночий одяг. Ми звикли акцентувати увагу на другій частині крилатого вислову: “Зустрічають по одягу, а проводжають по розуму”. Естесственно, почасти це правильно. Хоча навіщо чекати, поки ваші партнери й співрозмовники розцінять всі тонкощі вашого розуму? Чи не набагато краще відразу пред’явити їм візитну картку своєї серйозності і респектабельності? Так як перше (відповідне) враження буде тільки сприяти оцінці вас гідно. Крім того, стиль вашого одягу зможе вплинути на ставлення до вас начальства і на те, виконання яких доручень буде вам довірено. Естесственно, чоловікам (у силу властивої їм консервативності і стереотипії мислення) у багато разів простіше невпинно носити якусь бізнес-уніформу. Для жінок адже одяг – дане, перш за все, прийом самовираження. І хоча їм і доводиться брати на себе правила колективу, від випадку до випадку виникає потреба виділитися, і неминуче в чомусь самозабутньо помаранчевому або ліловому. Однак пам’ятайте, що в начальницьку голову при цьому може закрастися наступна думка: “А чи можу я довірити важливого відвідувача он тієї в квіточку?”
Загалом, якщо ви працюєте в солідній компанії або намагаєтеся зайняти в ній вакантне селище – одягайтеся варто відзначити щоб не шокувати оточуючих і не ображати своїм виглядом іміджу фірми. Усілякі останні писки, виски, схлипування та інші придиху моди (раз ви зважаєте їх шанувальницею і послідовницею) здатні тільки викликати подив серед працівників (і дане в кращому випадку). А ось безпрограшним варіантом практично постійно була і залишається класика. Пара-трійка бездоганних костюмів, кілька елегантних, але строгих блуз і класичні туфлі – цього майже досить для створення потрібного образу. Дуже істотно оволодіти мистецтвом підбирати елементи одягу та аксесуари. Тоді вже ви зможете створювати самі всілякі композиції, і вам не буде преться одноманітність. Ваші помічники в боротьбі за елегантність – шалі, хустинки, легкі шарфики і, звичайно, краватки. Їх можливо зав’язувати і драпірувати самим різним чином, залежно від поставленого завдання і відвідав вас натхнення. Нехитра, але цікава гра з аксесуарами дозволить вам завжди відчувати себе у власній тарілці – на діловій чи зустрічі, на фуршеті, на конференції або ж на обіді з шефом.
З приводу ставлення до одягу в світі ділових людей мені пригадується одна цікава історія. Російська перекладачка, яка працювала в американській штаб-квартирі ООН, оповідала, що зовнішній вигляд співробітників вважається там об’єктом постійного контролювання з боку особливих службовців. Варто відзначити біля входу в приміщення стоять жінки, які зупиняють і відправляють додому всіх тих, хто, на їхню думку, одягнений неналежно. Причому це зможе відбуватися з однією людиною 2-3 рази за день до тих пір, поки його одяг не прийме належний вигляд. Всі представниці слабкої статі там зобов’язані навіть у 30-градусну парилці носити колготки, закриті туфлі-човники на підборах, міняти хоча б один раз в день блузку. Не допускаються плаття, кофти, брюки, довгі спідниці та інші улюблені нашими співвітчизницями речі гардеробу. Цілком імовірно, і нам би варто було взяти з них приклад.
Дозвольте перейти до прийдешнього елементу іміджу. Ви погодитеся, що ніякого ефекту від самої що ні на є респектабельної одягу не буде, коли у вас немає зачіски. І в разі якщо ви ділова представниця слабкої статі, то на робочому місці вам не варто демонструвати всю красу вашого волосся, розпускаючи їх по плечах або ж накручуючи карколомні локони. Правила етикету ділового світу наказують панночці мати не коротку стрижку і не складну стрижку, а волосся середньої довжини (не нижче лінії плечей). Однак, раз вам ні в яку не хочеться розлучатися з “дівочої вродою”, доведеться подбати про те, щоб ваша зачіска не викликала асоціацій з вороньим гніздом чи ваша голова не була змахує на голову он тієї пляжної дівчини з календаря. Колір волосся ви можете підбирати в залежності від ваших цілей і намірів. Безумовно, червоні, фіолетові і їм подібні відтінки будуть грати виключно проти вас. Зате відомо, що жінка-глава з темним волоссям мимоволі викликає повагу до себе, біляві ж користуються популярністю і доброзичливим ставленням з боку підлеглих. Так що у випадку якщо ви – особа найголовніше, раз ви звикли бути господинею становища і тримати кермо влади у власних руках – ваш колір темний. Якщо ж стиль вашого керівництва найбільш демократичний – світлі тони будуть лише сприяти цьому.
Правильно зроблений і відповідний нагоди макіяж зможе не виключно підкреслити ваше природна чарівність, хоча і бути одним з чинників ефективної кар’єри. І, навпаки, з’явившись колись в офісі з особою а ля “представниця слабкої статі-вамп”, ви сильно ризикуєте нарватися на неприємні зауваження. Важко виділяти загальні поради, адже особа будь-якої жінки особисто. Однак уникайте кричущих квітів і великої кількості косметики. А здоровий толк і відчуття смаку підкажуть вам правильну тактику. Макіяж ділової жінки повинен бути спокійним і не зухвалим.
Чи варто повторювати прописну правду, що ні одяг, ні зачіска, ні макіяж не зроблять вас респектабельної, якщо ви не можете відучити себе гризти нігті або шморгає носом.