Перспективи бізнесу ременту електронної техніки

Багато років будучи директором сервісного центру, я змушений цікавитися тим, що відбувається з ремонтним бізнесом не тільки в Росії, але і за кордоном. Деяку мою тривогу викликали американські дослідження, які аналізують тенденцію до зниження потреби в ремонтних роботах в США приблизно на 10% в рік. Суть зводилася до наступного: зростання заробітної плати кваліфікованого персоналу і зниження вартості електронних приладів (при зростанні вартості комплектуючих – внаслідок політики фірм-виробників) незабаром може призвести до того, що післягарантійний ремонт в США стане долею любителів-самоучок, а гарантійне обслуговування зведеться до заміни приладів на нові.

Не слід спокушатися, що нас врятує одвічне відставання від Заходу і що на наш вік роботи вистачить. Ціни на побутову електроніку в Росії сумірні із західними, а вартість комплектуючих зазвичай вище. Безсумнівно, деяка фора у нас є: за рахунок триваючого насичення ринку побутової та професійної електроніки і традиційної для Росії звички ремонтувати несправну техніку, часом навіть всупереч здоровому глузду. Таким чином, ми маємо можливість підготуватися до змін на цьому ринку і заздалегідь намітити шляхи розвитку чи, хоча б, організованого відступу. Перший шлях – це отримання авторизації від фірм-виробників. Основною діяльністю стає гарантійний ремонт і сервісне обслуговування. Що слідує за цим? Авторизовані сервіс-центри швидко перетворюються в магазини з продажу комплектуючих фірм-виробників. Для ремонту все частіше і частіше поставляються відрегульовані вузли і агрегати, і ремонтники стають продавцями запчастин. Для роботи достатньо вміти читати сервісну документацію і не плутати плюс з мінусом (хоча і це скоро буде необов’язково). До речі, в західній термінології ремонтники сервіс-центрів називаються вже не інженерами, а механіками. Чи є другий шлях? Чи можна в нинішній ситуації зберігати дійсно ремонтний бізнес? Я не маю на увазі приватних Майстрів з великої літери для них місце залишиться завжди, як і для приватнопрактикуючих лікарів. Деяка надія поки є. На жаль, вона базується на низькій вартості кваліфікованої робочої сили і на одвічному “голота на вигадки хитра”. Ось тут і ховаються маленькі перспективи. Нещодавно одна знаходиться за кордоном ремонтна фірма запропонувала нам цікаву, з їхньої точки зору, форму співпраці. Вони, як авторизований сервіс, проводять заміну вузлів на нові, а несправні відправляють до Росії для ремонту. За їхніми розрахунками, економічно виправдана була б навіть доставка експрес-поштою. Все це базувалося на відносно кваліфікації наших працівників до їх вартості. Таким чином, для вибираючих другий шлях найголовнішим завданням я бачу збереження наших кваліфікованості працівників, які починають ремонтувати нову техніку за декілька місяців до надходження в країну сервісній документації та запчастин і нерідко виправляють програмні і технічні прорахунки розробників провідних фірм-виробників. Хочеться сподіватися, що наш Сайт про ремонт оргтехніки
послужить цієї мети, стане нашим “цеховим”, може бути, майже науковим, буде сприяти професійному росту, а не перетвориться на черговий рекламний проспект.