Поради копірайтеру

У школі всі ми писали різні твори. Чи могли ми подумати, що в майбутньому ми зможемо заробляти на придбаних навичках?
Багатьом інтернет-ресурсів необхідно текстове наповнення – контент. В залежності від типу ресурсу їм потрібно різне за якістю та суті вміст. Комусь потрібен копірайт, а хтось цілком обходиться рерайтом.
У чому відмінності?
Рерайт – це переписана своїми словами раніше існуюча стаття. У школі це іменувалося викладом.
Копірайт – це твір. Повноцінний унікальну працю на задану тему, часом навіть з авторською точкою зору.

Само собою, такий текст оцінюється вище. Зокрема, замовник платить за високу унікальність, перевірену фактичну базу і, якщо потрібно, художність тексту. Погодьтеся, з 10 однотипних, ймовірно переписаних один з одного текстів, цікавіше всього читати той, в якому є особиста оцінка і нові, не зазначені раніше факти. Таким чином, не поскупився замовник отримує велику аудиторію за рахунок хорошого тексту.
З чого почати?

Особисто переконайтеся в тому, що можете писати гарні статті.
Поставте таймер на півтори години і напишіть одну статтю обсягом в 1500 знаків без пробілів (прийняте скорочення – збп) на тему, в якій розбираєтеся, нікуди не підглядаючи. А потім напишіть за той же час (максимум – за 2 години) статтю тим же об’ємом на незнайому тему, перевернувши всі можливі і неможливі джерела. Впоралися? А тепер перечитайте, що вийшло. Дайте почитати близьким. Критично підійдіть до питання про те, чи добре розкрита тема, чи легко читається. Якщо все добре – переходимо до другого пункту.
Шукайте роботу в інтернеті.
Рекламувати сайти не хочеться, але все ж. Найбільші фрілансерських бази – free-lance.ru і weblancer.net. Біржі контенту (де можна продавати готові тексти, але можна і просто пошукати роботодавця): www.etxt.ru, advego.ru.
Існує ще сотня менш знаменитих сайтів, де не так багато конкурентів, але і роботодавців відповідно.
Що повинен знати новачок?
Вузькоспеціальні тексти оплачуються краще звичайних.
Технічні тексти оплачуються ще краще.
Тестове завдання повинно оплачуватися хоча б символічно. Це необхідно для перевірки платоспроможності замовника.
Середня ціна за кілознак (1000 збп) рерайта повинна бути 0,5-2 $; за копірайт – 2-10 $. Як показує практика, зазвичай пропонована ціна за рерайт – 15-20 рублів, за копірайт – 30-50 рублів.
Що потрібно, щоб стати високооплачуваним автором статей?
По-перше, не очікуйте золоті гори і натовпу замовників, що чекають саме вас – це не так. Більше того, ви неодмінно зіткнетеся з жорсткою конкуренцією.
По-друге, врахуйте, що перші ваші замовлення будуть низькооплачуваними. Нічого страшного в цьому немає: напрацюєте досвід, портфоліо, а там, дивись, і хороші замовлення будуть.
По-третє, як і скрізь, існує несправедливість і в світі фріланса. Виражається вона в повальному сліпому довірі роботодавця товстому портфоліо і значному досвіду роботи. На самі ж роботи замовник звертає катастрофічно мало уваги. Тому, будь ви хоч Чехов новітнього часу, хоч Фолкнер 21-го століття, хоч нове перевтілення Хемінгуея – є величезна ймовірність, що замовнику плювати. Набагато більше його хвилює те, де і як ви себе зарекомендували.
Зверніть увагу на свою орфографію і пунктуацію, перевіряйте рід і відмінювання. Уважність до деталей.
Пам’ятайте, що не варто зловживати питальними і знаками оклику. Не вдавайтеся до дешевих трюків.
Намагайтеся писати короткі, ємкі пропозиції. Довгі пропозиції розбивайте на більш короткі і прості, зручні для сприйняття.
Розбивайте статтю на логічні розділи, абзаци.
Текст повинен бути зв’язковим.
Наявність тез, списків важливих елементів вітається
Більше інформативності, менше лийте «води».
У роботі використовуйте як мінімум 3 джерела, не соромтеся перевірити інформацію в енциклопедії.
У технічних питаннях обов’язково звіряйтеся з ГОСТами.
Уникайте тавтологій, співзвучності, двозначності.
Не більше одного епітета перед смисловим словом. Якщо слово не ключове – не варто ще більше знецінювати смислове навантаження пропозиції.
Використовуйте різні союзи для в’язок між пропозиціями.
Не починайте пропозицію з «і», «а», «ще» і пр.
Концентрація однокорінних, тим більше – однакових слів – не більше 5 на 2 кілознака.
Уникайте вживання незнайомих або малознайомих слів, щоб уникнути контекстних ляпів.
Слід знати поняття релевантності, чи то пак відповідності тексту заданій темі. Простіше кажучи, в темі про навушниках не потрібно писати поради оториноларинголога.
Намагайтеся дати найбільш повну відповідь, розкрити тему по максимуму.
Пишіть текст по суті заданої теми. Не займайтеся околохожденіем, не намагайтеся «з’їхати» з теми.
Не потрібно писати вступ, яке складає добру половину статті
Висновок не повинен копіювати введення. Не нав’язуйте свою точку зору.
При SEO-копірайтингу ключі слід включати як можна органічніше, тобто напишіть ціле речення або навіть абзац саме про ключі.
Беручи завдання, обговоріть із замовником, чи є у нього побажання щодо виконання. Варіантів виконання декілька: формат блогу, опис, текст, що продає.
Грамотність тексту
Що стосується орфографії і пунктуації – її необхідно дотримуватися. Перевіряйте ще по сто разів, чи правильний порядок слів, чи узгоджується прикметник з іменником, чи правильно вжито займенник, і чи потрібно його вживати взагалі.
Наприклад, пропозиція «Ресторан Едем – воістину райська обитель, він неодмінно зачарує вас і ви не зможете відмовитися від чудових ароматних страв, які подаються там» є прикладом того, як НЕ треба писати. Розберемося, чому.
Воістину, воістину, по-справжньому – забудьте. Вистачить нав’язувати свої судження.
Едем – райський обитель. Яка оригінальна і свіжа думка! А головне – нітрохи не віє тавтологією.
Обитель, він – наочна ілюстрація недоречного займенники.
Неодмінно зачарує вас – а якщо ні?
Не зможете відмовитися – принизливе словосполучення.
Чудових ароматних страв – з трьох слів мало-який сенс несе тільки одне
Які подаються там – не має сенсу ні саме по собі уточнення, ні займенник «там» після дієслова.
Особливості стилістики
Якщо, обумовивши із замовником бажану манеру подачі інформації, з’ясувалося, що він не обмежує вас рамками – як писати?
Пишіть вільне твір. Можете в тексті десь ввернути жарт або гостроту, десь спожити просторіччі або архаїзм, але буквально 1-2 рази. Читачі МіpСоветов напевно погодяться: жарти жартами, а текст повинен бути по суті. При написанні бажано керуватися розрахунком на середньостатистичну людину. Не потрібно навмисною зауми, але і в роз’яснення для дошкільника пускатися не варто. Уникаємо банальностей – «божественний», «райський», «чудово», «повинні» тощо – це ті слова, від яких користувача давно нудить.
Якщо вам замовили опис – використовуйте фактичну базу. Використовуйте поменше епітетів, суджень, зв’язок. Чим більше тезово списків, порівняльних характеристик і цифр, тим краще.
В продає тексті слід робити акценти на смислових словосполученнях і ключах. Краще спочатку скласти списки важливих слів і ключів, а потім використовувати їх у міру написання. Не забуваємо, втім, про принцип невисокій концентрації однокорінних.
У тому випадку, якщо вам потрібно написати статтю в форматі блогу – пишете у вільному стилі з гарною фактичної базою, але з життєвими подробицями на кшталт «цим рецептом мене навчила бабуся».
При будь-якому розкладі мислите як користувач: що б ви хотіли прочитати в статті з даного питання?
Структура статті
Як уже обмовлялося вище, статті слід розбивати на абзаци, великі тексти – на розділи.
Випишіть основні поняття, характерні для даної теми.
У кожному абзаці зв’язно розкрийте по одному поняттю.
Де необхідно – увімкніть нумерований список або тезове перерахування.
Якщо тема обширна, а об’єм лімітовано – краще відмовитися від вступу і висновку.
Абзаци одного напрямку згрупуйте в розділ, якщо необхідно.
Особливості співпраці
Тема етики спілкування не була порушена тільки ледачим, і все-таки запам’ятайте раз і назавжди:
не закидати роботодавця листами. Всі виниклі питання сформулюйте в одному листі і чекайте відповіді. Забули поставити ще одне питання? Почекайте відповідь, потім, якщо треба, в наступному листі задайте його;
листи складайте грамотно і акуратно. Роботодавець – не подружка з двору. Не потрібно писати у верхньому регістрі (КАПСЛОКУ), з великою кількістю крапок, оклику і питальних знаків. Також забудьте про смайликах;
стандартною умовою роботи є прийом і здача завдання за допомогою поштової скриньки. Якщо замовник не обмовив зручну для нього форму здачі роботи, то, найвірогідніше, вирішив використовувати загальноприйнятий варіант (загальноприйняте оформлення наводиться нижче);
оплата роботи найчастіше відбувається в системі WebMoney. Заведіть собі 2 гаманця: російські рублі та американські долари. Це 2 найбільш поширені валюти.
Загальноприйняте оформлення робіт таке:
робота додається до листа окремим файлом, а не в тексті;
файл переважно формату *. doc;
одна стаття – один файл. Назва файлу повинна відповідати назві статті;
багато статей висилаються архівом;
назва статті виділяти жирним шрифтом і поміщати по центру, після заголовка крапку не ставити;
шрифт: 12, Times New Roman, не жирний (крім теми), без курсиву, без підкреслення;
вирівнювання тексту – по ширині, заголовка – по центру;
міжрядковий інтервал – одинарний; перед і після – по 0;
виділення абзаців за допомогою відступу першого рядка.
Які ресурси слід використати копірайтеру?
http://www.etxt.ru/antiplagiat/ – ось тут потрібно скачати програму для перевірки унікальності.
http://advego.ru/text/seo – відмінний неупереджений аналіз тексту.
http://gramota.ru/ – перевірка написання слова + сила-силенна статей для вирішення спірних питань у фразеології і пунктуації.