Як економити бензин - Екстра поради

Як економити бензин

Бензин. Однією зі складових експлуатаційних витрат при водінні автомобіля є бензин. Правильні прийоми водіння автомобіля дозволяють економити бензин, вартість якого в даний час дуже велика і має тенденцію до зростання. Але про правильні прийоми водіння – це окрема тема, а ось про сам бензин і його характеристики треба поговорити. Мудреці заявляють: інформований – значить озброєний. Ось і буду сьогодні озброювати Вас інформацією про бензин. Я настільки древній, що пам’ятаю часи, коли автомобілі їздили на бензині А-66, супермоделі типу «Волга» (М-21) використовували А-72, а коштувало це задоволення 56 копійок за 10 літрів!

І з тієї пори до цих пір у мене збереглася звичка після роботи в гаражі з замасленими деталями помити руки бензином, плеснув на них з горловини каністри, при розбиранні двигуна налити в ємність бензин і за допомогою кисті й ганчірки відмити начисто всі деталі. Це абсолютно неправильно, і я нікому не раджу таке робити. Тим більше, що зараз ринок наповнений спеціально для цього виготовленими рідинами. Їх головна перевага в тому, що вони не так отруйні, не так пожежонебезпечні і не так дороги як бензин. Але для нашого покоління, що було, то було.

Більше 10 років моя робота була пов’язана з експлуатацією (не плутати з водінням) автотранспорту. І всі ці роки проходили під невсипущим контролем за витратою палива з боку «кому не лінь». Головними «ворогами» експлуатаційників були «Народний Контроль», ревізори і ОБХСС. Горезвісна звітність по тонно-кілометрів змушувала приписувати тонни і кілометри, а невитрачені на приписані параметри пальне водії продавали задешево, роздавали просто так, розраховувалися за послуги, зливали на землю, зокрема дизпаливо, яке мирне населення не купувало. Так, пальне було і рідкою валютою. Звичайна картинка на трасі «совкових» часів: – «Браток, до гаража залишилося кілометрів 200, а тут проблеми, візьми на жорстку зчеплення» Через 200 км: – «Ну, спасибі, друже. Тримай »і простягає талони на дизпаливо. Все, розрахунок зроблений. Так що бензинова тема для мене животрепетна.

Думаю, що інтриги в преамбулі достатньо, перейдемо до самого предмету даної статті. Бензин є продуктом нефтеперегонки і виготовляється на нафтопереробних заводах. Там же він отримує і сертифікат якості. Але шлях від заводу до бензоколонки тернистий, і що ми отримуємо в підсумку – одному Богу відомо. А на що ж впливає якість бензину і чим А-76 гірше АІ-93? Для цього спочатку розберемося в самих числах, званих октановими (далі ОЧ) і способом їх визначення.

В якості еталонів взяті 2 речовини, які поводяться з прямою протилежністю – це ізооктан і гептан.

Чим же характерний ізооктан? Своєю здатністю горіти рівно, довго й гаряче. І абсолютною нездатністю до вибуху, тобто до детонації. Але для роботи двигуна необхідна деяка здатність бензино-повітряної суміші до вибуху, тобто ізооктан горить досить повільно для того, щоб служити паливом для двигуна внутрішнього згорання. Стійкість ізооктану до детонації 100%

Гептан ж дуже легко детонує і, згораючи, несе в цьому процесі всі ознаки вибуху. Його стійкість до детонації оцінюється як 0%. Якщо змішати ізооктан і гептан в співвідношенні 93 частини до 7 частин, ця суміш і буде відповідати за своїми якостями бензину АІ-93.

Так що ж несуть у собі буквено-ціфровиме позначення? Вам відомий ряд бензинів з написів на бензоколонках: А-76, АІ-93, АІ-95. Є ще і АІ-98, але знайти його в глибинці вельми проблематично, до речі, як і АІ-95 не у всіх містечках можна знайти. Насправді цей ряд трохи ширше. Наведу його повністю по ГОСТ 2084-77 (А-76, А-91, АІ-93, АІ-95).

Також є ГОСТ 51105-97, розроблений відповідно до європейських вимог до якості та екологічності палива.

Згідно з останнім, прийнята і європейська термінологія: Normal – він же АІ-80, Regular – він же АІ-91, Premium він же АІ-95, Super – він же АІ-98. Існують також ТУ, а всім відомо, що коли не вписуєшся за якимись параметрами в ГОСТ, то можна створити ТУ і сміливо продавати, приміром, АІ-92, якого немає в стандарті. А на виготовлення бензину за ГОСТ 51105-97 спеціальним рішенням Уряду ми не переходимо, поки нафтопереробники не навчаться робити бензин необхідного для нового ГОСТ якості. Судячи з роком видання нового (?) ГОСТ та поточному року, ми ще дуже далекі від переходу на європейський стандарт. Зовсім заморочив голову? Ну, нічого, поки їдемо далі, там посвітлішає.

Існують два види визначення детонаційної стійкості: механічний і дослідницький. Не буду перевантажувати Вас і описувати переваги або недоліки одного способу перед іншим, важливо, що обидва вони існують цілком законно. Сподіваюся, головне Ви вловили. Бензин спочатку готують, а потім визначають, що ж вийшло, і привласнюють ОЧ. І якщо ОЧ визначено механічним способом, то це бензин А. Якщо дослідним, то АИ. Ну а після букв стоїть значення ОЧ. Але це ще не все. За своїми характеристиками та поведінки в камері згоряння бензин А-76 повністю ідентичний бензину АІ-80. Наведу невелику табличку:

АІ-80 = A-76

АІ-91 = A-82

АІ-92 = A-83

АІ-93 = A-85

АІ-95 = A-87

АІ-98 = A-89

Це дуже умовний переклад, користуватися ним можна лише для орієнтації, а заправлятися тим бензином, який вписаний в інструкцію по експлуатації Вашого автомобіля. Адже насправді бензин складається не з цих 2 компонентів, склад його набагато складніше. Просто у всьому світі вирішили, що якщо порівняти поведінку бензину з поведінкою суміші ізооктану і гептан в частині горіння, взявши це поведінка за еталон, то і марка бензину буде відповідати цій суміші. А для чого я все це пишу? Та для того, що б врешті-решт сказати, що ж буде, якщо залити бензин не тієї марки. Можете забути все, що написано вище, але залиште в пам’яті наступне: чим вище ОЧ, тим повільніше горіння і розповсюдження фронту полум’я.

Значить, якщо я заллю бензин з меншим ОЧ (скажімо, АІ-93 замість АІ-95), то я почую характерний дзвінкий стукіт. Таке Ви можете почути, якщо на підйомі своєчасно не переключилися на більш низьку передачу. Про цей стукіт кажуть: пальчики стукають. Але пальчики тут абсолютно ні при чому, це в камерах згоряння вибухає (детонує) горюча суміш. Що буде з двигуном, якщо в ньому тривалий час підривати пари бензину, можете собі уявити.

Якщо використовувати бензин з великим ОЧ, ніж це передбачено конструкцій двигуна, то і горіти бензин буде довше, віддаючи більшу кількість тепла. Отже деталі двигуна будуть перегріватися, особливо сильно це позначиться на клапанної групі і прогар клапанів Вам забезпечений досить швидко. Крім того росте витрата масла. Але, парадокс, на слух двигун буде працювати набагато рівніше. Пов’язано це з тим, що перегріті деталі двигуна вибирають при розширенні всі зазори і прибирають зайві стуки. Розплата за таку тишу буде жорстокою.

А далі наступне. Чим вище ступінь стиснення, тим легше запалюється бензино-повітряна суміш і виникає детонація, зате збільшується ККД і потужність двигуна. Ось і воюють конструктори двигунів з детонацією, прагнучи і вовків нагодувати, і овець зберегти.

Замість того, щоб отримувати бензин з вищим октановим числом, а це досягається багаторазовим крекингом, хіміки придумали вводити в бензин свінцовосодержащую добавку, що знижує здатність бензину до детонації. Такий бензин отримав назву: етилований. Двигуну від свинцю одні неприємності. Не згорає повністю, він у вигляді нагару осідає скрізь, куди тільки зумів потрапити в розпеченому вигляді. Наші вітчизняні двигуни це неподобство терплять (хвала нашим конструкторам). Іноземки ж від етилованого бензину руйнуються досить швидко.

Для того, щоб закінчити знайомство з бензином, Ви повинні знати: як можна відрізнити етилований бензин від неетильованого. Відповідь може вразити Вас. Однозначно ніяк. Наші російські продавці своєї жагою наживи довели всьому світові, що рівним їм по здатності до обману – немає. Етилований бензин повинен бути:

– Пофарбований. Але я сам неодноразово заправлявся незабарвленим етилованим;

– На колонках повинна бути відповідний напис. Але Ви розумієте …

– Діаметр пістолета повинен бути більше 22 мм. (Під неетилований бензин діаметр пістолета рівно 22 мм і стовбур більшого діаметру не входить в горловину бака, в який можна наливати етилований). Але що таке діаметр для російського умільця? Мене самого заправляли за допомогою перехідника (правда, з моєї згоди, діватися було нікуди).

Нехай Вас заспокоює думка, що зараз марки бензину вище АІ-93 взагалі заборонено виготовляти етилованого.

До речі, тривалий або неправильне зберігання цілком може сильно зіпсувати бензин. Так що краще не купувати бензин про запас, або вироблений занадто далеко. Я чув про сумний досвід багатьох покупців імпортного бензину – тому що його якість часто після зберігання залишає бажати кращого.

Отже, Ви знайомі з характеристиками бензину, тепер треба поговорити про способи його економії, так як бензин все дорожчає і дорожчає. Наші економісти запевняють, що це явище пов’язане з тенденцією зростання ціни на нафту на світовому ринку. Я не економіст, але управляти країною на рівні кухарки за завітом Леніна цілком здатний. Якось мені здається, що там більшість становлять люди мого рівня знань.

Ну, давайте подивимося на проблему по-життєвому. США має свої потужні нафтові розробки, але їх не вистачає. Американці змушені ввозити в країну нафту, і ціна бензину залежить від кількості і ціни покупної нафти. Але що ми бачимо на ринку бензину в штатах? Зростає ціна нафти, зростає і ціна бензину. Вартість нафти збільшується, але економісти підрахували, що запаси її, зроблені з урахуванням нафти власного видобутку, і відповідно набагато дешевше, цілком забезпечать найближчі півроку свою країну бензином. І ЦІНА БЕНЗИНУ стали знижуватися.

Ось такого чуда в своїй країні ми не бачили НІКОЛИ. У нас, «що впало, те пропало». Що ж сталося б, якби ми не гналися за світовими цінами? Тільки одне! Країна була б забезпечена дешевим бензином. Але тут виступають прихильники підвищення: «що Ви говорите? Західна Європа, на відміну від американців не має власної нафти, видає на ринок бензин по вартості в 2-3 рази Вище, ніж ми, її найближчі сусіди. Адже вони дешево скуплять у нас все і наживуться на нашому бензині ».

А для чого тоді квоти? Для чого мита? Для чого прикордонники? Для чого потужний державний апарат, що стоїть на захисті інтересів власних громадян? На ці питання я не буду відповідати. Думаючим відповіді очевидні. Але є інші питання, відповіді на які я не знаю. Наприклад, навіщо Німеччині і Франції наш дешевий бензин? Адже «їх» машини на «нашому» АІ-93 просто захлинуться. І наш АИ-95, який не на всіх колонках знайдеш, якось не тягне на «супер». А як виготовляють бензин, як визначають ОЧ, нагадаю. Абсолютно по всіх товарах покупець (замовник) ставить завдання виготовити продукт з певними параметрами, а відхилення вважає шлюбом. А бензин-то спочатку виготовляють, потім досліджують і кажуть: вийшов такий-то! І ось державні мужі злякалися, що такий бензин почнуть розтягувати провідні країни світу? НЕ ЗНАЮ ВІДПОВІДІ.

Зате знаю, що треба робити. ТРЕБА економити бензин.

З власної практики можу сказати, що став користуватися біодобавкою до палива. Добре це чи погано? Негативних відгуків багато, але їх завжди і на все буває багато. Тим не менш, я користуюся, докладніше писати не буду, оскільки це вже буде рекламою. Просто, якщо кому цікаво, то подивитися інформацію можете за посиланням: http://www.ekovat.prav.tv

Взагалі рад і з власної практики можу надавати, але ось уже і самі американці зацікавилися цією проблемою і дуже ретельно розробили рекомендації. Так навіщо ж город городити? Давайте скористаємося!

Як економити бензин

Washington ProFile

З ростом цін на автомобільне паливо різні організації США почали публікувати поради для автомобілістів, охочих заощадити на бензині. Наприклад, Американський Інститут Нафти \ American Petroleum Institute дає наступні рекомендації:

1. Двигун автомобіля повинен працювати нормально. Добре відрегульований двигун дозволяє проїхати одну додаткову милю (приблизно 1.6 км) на галоні палива (приблизно 2.78 літра),

2. Слідкуйте за тиском у шинах автомобіля (економія та ж – 1 додаткова миля на галон),

3. Чим швидше Ви їдете – тим більше витрачаєте пального (втрата – 2 милі при підвищенні швидкості на 10 миль \ год),

4. Різко не стартуйте (наприклад, після зупинки на світлофорі),

5. Пересувайтеся на дорозі плавно – зупинки, прискорення і гальмування приводять до втрати 2-х миль на галон,

6. Не давайте двигуну працювати вхолосту,

7. Розумно використовуйте кондиціонер, який споживає багато енергії.

У свою чергу Федеральна Торгова Комісія \ Federal Trade Commission рекомендує:

1. Дотримуйтесь обмеження швидкості на дорозі,

2. Уникайте агресивного водіння,

3. Розумно плануйте поїздки: одна довга поїздка краще, ніж декількох коротких,

4. Не перевантажуйте машину (зайві 100 кг підвищують споживання бензину на 2%),

5. Намагайтеся не поміщати вантаж на багажник, розташований на даху легкового автомобіля (економічність автомобіля знижується на 5%),

6. Часто міняйте масло і масляні фільтри,

7. Прочитайте інструкцію до автомобіля і використовуйте той сорт бензину, який рекомендований виробником. Бензин з вищим октановим числом не дає ніяких переваг при їзді і не надає позитивного впливу на двигун,

Від себе додам:

Якщо у Вас 100 кг ваги, то це не означає, що треба ставити ногу на педаль і тиснути, поки в підлогу не упреться. Знайте, що в кожного автомобіля свій діапазон швидкостей, на яких йде мінімальна витрата бензину. Для вітчизняних та багатьох іномарок середнього класу ця швидкість всього 90 км на годину. Я і сам не люблю на трасі швидкість менше 120, але тут вже або економиш, або 120.

Діапазон економічної роботи движка лежить в межах 1500-2000 об в хв., Тому треба рано підвищувати передачу і їздити на підвищеній. У кого є – користуйтеся 5-ій передачі.

Не прогрівайте двигун занадто довго. При відкритій повітряній заслінці бензин вилітає зі страшною швидкістю.

Пам’ятайте, що на перехідних режимах (прискореннях) витрата бензину збільшується. Звикайте водити машину плавно.

Низький тиск в шинах також не сприяє економії бензину, оскільки збільшує опір тертю кочення.

Зайва вага – зайвий витрата палива. Не возіть у багажнику непотрібні речі.

Неправильні регулювання також підвищують витрату бензину. Тому стежте за правильністю встановлення моменту запалювання, чистотою повітряного фільтра (не забувайте міняти), правильною установкою кутів розвалу і сходження передніх коліс, регулюванням холостого ходу, вчасно міняйте свічки запалювання. У зимовий час тримаєте рівень масла ближче до позначки min. Це допоможе швидше розігріти движок. Влітку доливайте олію до рівня max, щоб масло відігравало роль додаткового охолоджувача.

Та й взагалі частіше звертайтеся до сусіда з проханням підвезти Вас.

One Comment