Як оптимізувати і просувати сайт

У цій статті Eporada.net.ua звертається до теми просування сайту в інтернеті. Просування сайту без прив’язки до його тематики – досить актуальна тема на сьогоднішній день.
Що таке пошукова оптимізація сайту
Пошукова оптимізація сайту передбачає велику кількість текстів на сайті, що містять ключові запити. Наприклад, якщо сайт будівельної тематики (продаж будматеріалів), то, грубо кажучи, йому потрібні 10 текстів по 1500 знаків, розбитих на 4 абзацу кожен, містять по 8-10 входжень ключів типу «продаж будматеріалів», «будматеріали оптом», «дешеві будматеріали ». Входження ключа – вживання ключового слова в сегменті тексту. Зазвичай ключі розташовують подалі один від одного, щоб їх щільність у тексті була оптимальною. Також необхідний текст на головну сторінку сайту – 2-3 тисячі знаків, що містить ключові запити по максимуму, тобто в повному обсязі. Ключові запити бувають низькочастотними, Середньочастотний або високочастотними. Крім подібних статей, що містять велику кількість входжень ключів (т.зв. сео-контент), для пошукової оптимізації необхідні статті, що рекламують сайт, що створюють позитивний імідж (вони до сео-контенту не відносяться). Сео-контент буде мертвим вантажем без «живих» рекламно-інформаційних текстів.

Пошукова оптимізація передбачає створення посилань між сторінками сайту для активного переходу, також вона зачіпає навігацію сайту (створення вдалого інтерфейсу, який спонукає відвідувача активно досліджувати сайт) плюс впливає на внутрішній код сторінок (html-код, тобто набір тегів і слів і php- код, тобто скриптова мова програмування).
Завдання пошукової оптимізації полягає у формуванні такого ядра запитів (ключів), які були б однаково зручні для даної пошукової системи (обробка запитів пошуковими машинами) і користувачів інтернет, які ці запити вводять.
Будь сайт містить ключі першого рівня і ключі другого рівня (супутні запити) – задача пошукової оптимізації полягає ще й у тому, щоб вивести сайт в лідери в рядках запитів, як для перших, так і для других.
Отже, пошукова оптимізація сайту (Search Engine Optimization, SEO) – це робота по його розкручуванню, виведенню на перші позиції в рядках пошукових запитів, вдосконалення з цією метою його архітектури.
Робота з пошукової оптимізації сайту
Перед початком роботи вам слід врахувати, під якою пошуковик ви будете формувати ключові запити – Google, Yandex, Rambler або якийсь інший. Успішна пошукова оптимізація сайту дозволить вам при найменших фінансових витратах отримати максимальний приплив клієнтів на ваш сайт. Більшість недосвідчених власників сайтів вдаються тільки до методу наповнення текстів сайту ключовими запитами, – в даний час з’явилося безліч методів куди більш дієвої роботи з просування сайту.
На самому початку формується т.зв. семантичне ядро сайту. Семантичне ядро – це перелік пошукових запитів (пошукові запити і переходи на ваш сайт фіксуються такими незалежними системами інтернет-статистики як LiveInternet, Google Analytics). Робота користувача в інтернет здійснюється через пошукові запити, які він вводить рядок пошуку. Наприклад, «Христофор Колумб» або «фінт імені Олександра Овечкіна». Те, що користувач виходить на той чи інший сайт – не випадкове потрапляння. Розташування з’явилися посилань – результат суворої закономірності. Для того щоб не помилитися з ключовими запитами, рекомендую читачам МірСоветoв досліджувати ядро запитів пошукової системи і проаналізувати на наявність ключових входжень сайти ваших конкурентів, якщо ви просуваєте якийсь товар або послугу. Статистика за запитами пошукової системи надається спеціальними обчислювальними програмами. Результат даної роботи такий: у вас з’являється ядро запитів, спираючись на які ви здійснюєте подальшу розкрутку сайту (якщо мова йде про сайті з продажу будматеріалів, то конкурентів у вас буде дуже багато і поборотися хоча б за 7-10 позиції в рядках пошукової системи – найважча задача).
Слідкуйте за тим, щоб пошукова оптимізація сайту проводилася «білими», тобто законними методами, інакше ви ризикуєте потрапити під санкції пошукової системи.
Робота з тегами
При роботі з тегами варто приділити основну увагу деяким мета-тегам, наприклад, мета-тегу keywords (в ньому прописуються всі просувні ключові слова), при цьому слід враховувати такі правила: слова перераховують у порядку убування важливості, слова відокремлюються пробілами, написання одних і тих же слів із заголовної та прописної букви актуально тільки в тому випадку, якщо ви працюєте з абревіатурами, унікальні ключові слова повинні бути для кожної сторінки сайту. Вид мета-тега keywords може бути таким: європейський футбол італійська серія a інтер.
Також дуже важливий мета-тег title, це назва сторінки, яке відображається в браузері. Для оптимізації це найголовніший тег, це те, що вводить клієнт, і те, що бачить пошукова система. Звертаю увагу читачів МірСoветов на те, що для кожної сторінки сайту повинен існувати унікальний заголовок, довжина назви не повинна перевищувати 100 символів, ключове слово, відбите в назві, повинно зустрічатися в тексті на сторінці. Мета-тег title для сторінки сайту про європейський футбол може виглядати так: Події європейських футбольних ліг. Іноді всього лише правильно вибраний мета-тег title виводить ваш сайт в топ-десятку.
На початкових етапах оптимізації досить прописати теги keywords і title, наситити текстові фрагменти ключовими фразами, – виконати цю роботу потрібно як для головної, так і для вторинних сторінок сайту.
Методи просування сайту
Більшість великих компаній по просуванню сайтів пропонують кілька способів оптимізації сайту. Основні наступні: формування ядра ключових запитів, сео-аудит, написання сео-орієнтованих текстів, технічний аудит і внесення додаткових змін.
З формуванням семантичного ядра і написанням сео-текстів ми вже познайомилися.
Що таке сео-аудит? Це дослідження сайту по відповідності критеріям ранжирування пошукових систем (тобто виявлення причин, за якими оптимізація сайту не просувається успішно). Одночасно перевіряється індексація сайту в пошукових системах (тобто те, як результати пошукових запитів, ключів сайту відображаються в даному пошуковику). Сео-аудит передбачає повне вивчення ключових запитів даного пошукача, тобто запитів, необхідних конкретно вам. Сео-аудит докладно досліджує і навігацію сайту, зручність інтерфейсу для клієнтів. Для даного пошукача досліджуються його фільтри, тобто механізми, що перешкоджають просуванню конкретних запитів – ці «підводні камені» потрібно уникати. Аналогічно можна сказати і про спам. Якщо узагальнити, то робота сео-аудиту зводиться до наступного: перевірка на наявність сайту і ключових запитів сайту в пошуковій системі, перевірка помилок в html-й php-коді, перевірка сайту на «чорні», тобто заборонені методи просування (зразок спам-розсилок, забороненої реклами), проводиться оцінка того, наскільки унікальний контент, тобто текстова наповненість сайту (аж до 98-100%, використовуючи такі програми як Etxt Антиплагіат і Advego Plagiatus).
Технічний аудит відрізняється від сео-аудиту напрямком діяльності. Технічний аудит досліджує не наповненість тексту ключами, а гіпертекст, тобто правильність html-коду, досліджується робота движка сайту (1С-Бітрікс, NetCat та ін), вивчаються і коригуються заголовки на сайті.
Подібні методи – сео-аудит і технічний аудит – можуть здійснювати тільки спеціальні компанії, що працюють з пошуковою оптимізацією сайтів. Пункт під назвою «внесення додаткових змін» передбачає роботу з вже «відредагованим» сайтом – на цій стадії перевіряється його відповідність обраній пошуковій системі.
Просування за словами і просування по трафіку
Розкрутка сайту «за словами» – це вивід сайту на перші місця в результатах пошукових запитів. Тобто той самий сео-контент, ті самі входження ключа, про які говорилося вище. Іноді цей метод не спрацьовує. Наприклад, в тому випадку, якщо ви власник футбольного сайту, що висвітлює події футбольної Європи. Залучити відвідувачів по ключових запитах буде дуже важко – маса футбольних сайтів-конкурентів містить приблизно однакові ключові запити. У цьому випадку вам доведеться звернутися до просування сайту по трафіку (якщо ви власник інтернет-магазину, то тільки це вас і зацікавить).
Трафіковое просування припускає перехід на ваш сайт клієнта з профільного (тобто цільовим) запитом. Чим більше таких запитів – тим більша аудиторія буде у вашого сайту. Їх формування та обчислення – робота великих компаній по оптимізації сайту.
Оптимізація сайту: що далі
Посилання на ваш сайт повинні бути присутніми на ретельно обраних плацдармах в мережі інтернет. Наприклад, якщо ваш сайт – вузівський сайт, то посилання на нього бажано розмістити на інших навчальних ресурсах, на інших вузівських сайтах, на будь-яких навчально-методичних сайтах. На сайті бажано розміщувати «відповідну рекламу», тобто за домовленістю рекламувати інший сайт у відповідь на те, що прорекламували вас.
Просування через групи в соціальних мережах в даний момент набирає обертів. Тим більше це не вимагає ніяких грошових вкладень – ви самі можете вести групу в соц. мережі «Вконтакте», присвячену вашої компанії, також ви можете розміщувати безкоштовні оголошення про вашу компанію в «Вконтакте» або на дошках безкоштовних оголошень. Можна створити групу вашого сайту і в мережі «Фейсбук», але очевидно, що вона буде мати меншу популярність в порівнянні з групою в мережі «Вконтакте» (через не розробленість «Фейсбук» в країнах СНД, правда, з появою «Фейсбук» російською ця проблема поступово стала вирішуватися). Цікавими майданчиками в даному випадку є також Myspace і Livejournal.
Якщо ви ведете пошукову оптимізацію сайту своїми силами, то правильно їх розрахуйте. Вам також бажано володіти мовами програмування (PHP, MySQL, Java, мовою гіпертексту html ви повинні володіти досконало), представляти, що таке робота з движком сайту, формувати самостійно сео-тексти і щільність ключів, причому підбирати ключі, що задовольняють даній пошуковій системі ( а їх набір постійно змінюється).
Для розміщення контекстної реклами, тобто створення в інтернеті майданчиків з посиланнями на ваш сайт, краще всього звернутися за допомогою до спеціальних агентствам, що займаються цим розміщенням. Зараз 25 мільйонів росіян є регулярними користувачами інтернету, тому найефективніша реклама на просторах СНД – це реклама в інтернеті. Існує багато майданчиків для розміщення новин, статей, посилань – біржа Sape, наприклад.
На закінчення
Оптимізація сайту, виконувана якісно, займає часу від півроку. Зазвичай пошукова оптимізація, якщо ви проводите її, спираючись на послуги спеціального компанії, припускає наявність цілої команди фахівців: це копірайтери (робота з текстом, наповнення його ключовими запитами), оптимізатори (програмісти, що працюють з html-тегами, движком сайту, кодом сторінок) , дизайнери (розробка зручного інтерфейсу сайту). Слід також пам’ятати, що послуги компаній по оптимізації сайту, рекламних інтернет-агентств обійдуться вам набагато дешевше, ніж реклама вашої компанії в ЗМІ.

Like this post? Please share to your friends: